Frostgrave: Scenariusze
Witam,
Jako iż drużyna w pełni już odszykowana a i za dni kilka postaram się wrzucić zdjęcia zacnych i nieustraszonych wojaków, postanowiłem wziąć się w garść i przygotować losowe scenariusze do nadchodzącej inauguracyjnej kampanii.
Założenia były dosyć proste wybrać takie scenariusze ,które będę pasowały pod naszą klubową bazę terenową. Dodałem kilka pomysłów od siebie i voila. W najbliższym czasie mam nadzieję że uda mi się powiększyć listę do 20.
A tymczasem zabieram się za malowanie monstrów zamieszkujących Felstadt i dokończenia dwóch terenów...które czekają już ponad cztery miesiące aż się nad nimi zlituję;)
Scenariusz numer 1.
Krew na śniegu
Ulice jak i zaułki starożytnego miasta magów skrywają wiele tajemnic.
Większość z nich jednak nie powinna ponownie ujrzeć światła dziennego a jedynie
pozostać na wieki pod grubą warstwą lodu i śniegu….
Głód wiedzy czy też potęgi na tyle silny iż nie bacząc na
niebezpieczeństwa zaczęliście mozolną pracę nad eksploracją nekropolii.
Tworzenie mapy jak i znalezienie miejsca na tymczasową siedzibę zajmuje mnóstwo
czasu. Ulica po ulicy, budynek po budynku nie znajdujecie nic oprócz śladów
minionej chwały starożytnego miasta. Po pewnym czasie przeczucie mówi wam iż
nie jesteście w tym lodowym grobowcu sami….
Rozstawienie
znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 6.
Każdy z graczy otrzymuje 3 znaczniki kosztowności. Znaczniki rozstawiane są
naprzemiennie. Pierwszy znacznik może zostać wystawiony 9’’ od strefy
rozstawienia gracza dwa kolejne 12’’. Należy zachować odległość 6’’ od
innego znacznika.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Encounters
Model podnoszący znacznik kosztowności musi wykonać rzut 1k20:
1-12 Nic się nie stało
13-20 Potwór!
Wykonaj rzut na tabeli Frostgrave
Encounters.
Aby określić z której bocznej krawędzi wyjdą monstra rzuć 1k20.
1-10 do 6’’ Lewa
11-20 do 6’’ Prawa
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 2.Wieża Ciszy
Niczym każąca dłoń
skierowana ku niebiosom, starożytna wieżyca
oparła się działaniu czasu jak i magicznej śnieżnej burzy. Zalegająca
wokół niej nienaturalna i złowroga cisza powoduje iż tylko najodważniejsi z
poszukiwaczy przygód znajdą w sobie tyle odwagi aby położyć na szali swą duszę
i rozwikłać jej tajemnicę….
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 5.
Każdy z graczy otrzymuje 2 znaczniki kosztowności. Znaczniki rozstawiane są
naprzemiennie. Mogą zostać wystawione od 12’’ od strefy rozstawienia gracza.
Należy zachować odległość 6’’ od innego znacznika. Piąty znacznik
rozstawiony zostaje na 2 piętrze wieży. Znacznik warty jest 3 rzutów w tabeli
skarbów.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Encounters
Model podnoszący znacznik kosztowności musi wykonać rzut 1k20:
1-12 Nic się nie stało
13-20 Potwór!
Wykonaj rzut na tabeli Frostgrave
Encounters.
Aby określić z której bocznej krawędzi wyjdą monstra rzuć 1k20.
1-10 do 6’’ Lewa
11-20 do 6’’ Prawa
Zasady Specjalne
Umieść na środku stołu teren przedstawiający tytułową wieżę (2 piętra).W
wieży nie działają żadne magiczne efekty czarów jak i czary (łącznie z
działaniem przedmiotów magicznych). Model znajdujący się w wieży nie może być
celem ataków magicznych ani również takich ataków nie może przeprowadzać.
Dodatkowe Doświadczenie
+50 XP dla Maga, który jako pierwszy dostanie się do wieży.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 3.Tajemnicze Muzeum
Opierając się na
informacjach iż w jednej z dzielnic Miasta Magów ma znajdować się biblioteka
jednego z najznakomitszych magów swej epoki, ruszacie bez zastanowienia
kierowani rządzą wiedzy oraz kosztowności. Niestety zamiast bogatej kolekcji
ksiąg i papirusów znajdujecie niecodzienną kolekcję posągów…
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 6.
Rozmieść znaczniki
kosztowności przy każdej z sześciu posągów w odległości 1’’.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Zasady Specjalne
Umieść na środku stołu teren przedstawiający zniszczony dom maga. Ruiny
składają się z czterech sekcji 12’’. Następnie wewnątrz rozmieść sześć posągów
w równych odległościach od siebie.
Przy każdej próbie podniesienia znacznika kosztowności jeden z losowych
posągów ożywa i atakuje najbliższy model. Posągi traktowane są jak Medium
Constructs Encounters.
Dodatkowe Doświadczenie
+25 XP za zniszczenie posągu.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 4.Potyczka o zapasy
Barbarzyńskie plemiona
kontrolujące tereny wokół Felstadt nasiliły ataki na karawany z zaopatrzeniem.
W poszukiwaniu żywności ruszyliście w głąb miasta licząc na cud. Lepiej umrzeć
ze stopą stali w brzuchu niźli z zimna i głodu….Ku waszemu zdziwieniu Bogowie
odpowiedzieli na wasze prośby.
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 3.
Każdy z graczy
otrzymuje 2 znaczniki kosztowności. Rozmieść znaczniki kosztowności 9’’ od
twojej strefy rozstawienia. Należy zachować odległość 6’’ od innego
znacznika. Umieść na środku stołu znacznik przedstawiający wóz z zaopatrzeniem
.Wóz z zaopatrzeniem warty jest 3 rzutów z tabeli skarbów.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Zasady Specjalne
Wokół wozu rozmieść cztery modele kultystów. Muszą dotykać wozu
podstawkami. Począwszy od drugiej tury będę przemieszczać się w kierunku jednej
krawędzi stołu (wybranej losowo) z prędkością 5’’ omijając przy tym wszystkie
przeszkody najkrótszą możliwą drogą. Kultyści będą bronić wozu jeśli pojawią
się jakiekolwiek modele w odległości do 6’’ zaatakują najbliższy model.
Kultyści zawsze po walce wracają do wozu aby go chronić.
Posiłki!
Począwszy od 3 tury gry z krawędzi do której zmierzają kultyści z wozem
wychodzą w 6’’ cztery modele (Ghule). Modele podlegają normalnym zasadą
Encounters, traktując przy tym Kultystów jak sojuszników.
Posiłki Ghuli
3T – 4+
4T – 3+
5T – 2+
Dodatkowe Doświadczenie
+10 XP za zabicie kultysty lub Ghula.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 5.Świątynia
Zapiski w dawnych
księgach mówiły o wspaniałej świątyni położonej w centralnym punkcie miasta.
Księgi jednakowoż nie zdradzały położenia
ów cudu architektonicznego oraz ku czci jakiego bóstwa została
wzniesiona owa monumentalna budowla….
Po miesiącach
wytrwałych poszukiwań natrafiacie na ów miejsce…niestety z dawnej chwały
świątyni nie pozostało nic prócz zniszczonych murów i porozrzucanych niczym
piony na szachownicy filarów, które wspierały niegdyś sklepienie świątyni.
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 6.
Każdy z graczy otrzymuje 1 znaczniki kosztowności. Znaczniki rozstawiane są
naprzemiennie. Mogą zostać wystawione od 12’’ od strefy rozstawienia gracza.
Należy zachować odległość 6’’ od innego znacznika. Cztery kolejne znaczniki
rozmieszczone są na panelach teleportacyjnych.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Encounters
Model podnoszący znacznik kosztowności musi wykonać rzut 1k20:
1-12 Nic się nie stało
13-20 Potwór!
Wykonaj rzut na tabeli Frostgrave
Encounters.
Aby określić z której bocznej krawędzi wyjdą monstra rzuć 1k20.
1-10 do 6’’ Lewa
11-20 do 6’’ Prawa
Zasady Specjalne
Na środku stołu w formie krzyża
rozmieść cztery panele teleportacyjne (każdy o średnicy 2’’). Każdy model
kończący swój ruch na panelu teleportacyjnym musi wykonać rzut:
1-5 teleportacja na dysk po lewej stronie.
6-10 teleportacja na dysk znajdujący się naprzeciwko
11-15 teleportacja na dysk znajdujący się po prawej stronie
16-20 Brak Efektu
Dodatkowe Doświadczenie
+50 XP dla Maga, który dokona teleportacji za pomocą panelu
teleportacyjnego. Premia jednorazowa.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 6.Polowania na Żmija
Czasami lepiej nie
wiedzieć jakie szaleństwo pełza w mroku pod starożytnymi budowlami…pewne jest
jedno kiedyś z tym plugastwem musisz stanąć oko w oko…
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 6. Każdy z graczy otrzymuje 3 znaczniki kosztowności.
Znaczniki rozstawiane są naprzemiennie. Pierwszy znacznik może zostać
wystawiony 9’’ od strefy rozstawienia gracza dwa kolejne 12’’. Należy
zachować odległość 6’’ od innego znacznika.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Zasady Specjalne
Podczas podnoszenia każdego znacznika kosztowności rzuć:
1k20 +1 za każdy już podniesiony
znacznik kosztowności. Wynik 18-20 oznacza iż przy losowo wybranym znaczniku
pojawia się Frost Wyrm.
Dodatkowe Doświadczenie
+100 XP za zgładzenie Lodowego Żmija.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 7.Studnia Snów i Koszmarów
Każdy kto zerknie w
zielonkawą toń a i napije się z owej studni posiądzie wiedzę o rzeczach
przyszłych…lecz należy mieć baczenie gdyż to co studnia pokazuje nie zawsze
musi być prawdą a i do szaleństwa zwiodła nie jednego, który legł na jej
stopniach martwy zaraz po tym jak jego usta skosztowały wody…
Cytat z Dzienników
Podróży Maga Alarvila.
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 4. Każdy z graczy otrzymuje 2 znaczniki kosztowności.
Znaczniki rozstawiane są naprzemiennie. Pierwszy znacznik może zostać
wystawiony 9’’ od strefy rozstawienia gracza dwa kolejne 12’’. Należy
zachować odległość 6’’ od innego znacznika.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Encounters
Model podnoszący znacznik kosztowności musi wykonać rzut 1k20:
1-12 Nic się nie stało
13-20 Potwór!
Wykonaj rzut na tabeli Frostgrave
Encounters.
Aby określić z której bocznej krawędzi wyjdą monstra rzuć 1k20.
1-10 do 6’’ Lewa
11-20 do 6’’ Prawa
Zasady Specjalne
Na środku stołu rozstaw teren
studni. Aby napić się Magiem ze studni musisz poświęcić jedną akcję i wykonać
rzut 1k20: 1-5 Mag pada martwy, 6-10 przerzut dowolnej kości w ciągu
gry(dotyczy również out of game)11-18 dodatkowe +100 XP, 19-20 Mag poznaje
automatycznie nowy losowy czar. Jeśli wylosowany czas jest już na liście
znanych potraktuj go jako Improve Spell.
Dodatkowe Doświadczenie
+100 XP za napicie się Magiem ze Studni Snów i Koszmarów.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 8.Potyczka na rzece
Skuta lodem rzeka
okazała się śmiertelną pułapką dla tych, których w czasie podróży zastała
magiczna burza…. Lód zdaje się być twardy niczym skała ale…to może tylko pozory
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 6. Każdy z graczy otrzymuje po 1 znaczniku kosztowności. Znaczniki rozstawiane
są naprzemiennie. Pierwszy znacznik może zostać wystawiony 9’’ od strefy
rozstawienia gracza. Należy zachować odległość 6’’ od innego znacznika. Kolejne
cztery znaczniki rozmieść w równych odległościach od siebie wzdłuż rzeki
zaczynając od środka.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Encounters
Model podnoszący znacznik kosztowności musi wykonać rzut 1k20:
1-12 Nic się nie stało
13-20 Potwór!
Wykonaj rzut na tabeli Frostgrave
Encounters.
Aby określić z której bocznej krawędzi wyjdą monstra rzuć 1k20.
1-10 do 6’’ Lewa
11-20 do 6’’ Prawa
Zasady Specjalne
Na środku rozmieść teren reprezentujący rzeką przepływającą przez całą
szerokość stołu. Model kończący ruch, zaczynający ruch na rzece, podnoszący
znacznik kosztowności lub walczący musi wykonać rzut: 1d20 1-10 nic się nie
dzieje 11-20 Poślizgnięcie i utrata tury. Jeśli model upadł będąc w zwarciu z
modelem przeciwnika otrzymuje automatyczne trafienie. Przy wyniku 20 lód łamie
się pod modelem oraz innymi modelami w odległości 2’’. Modele automatycznie
ponoszą śmierć. Znacznik kosztowności usuwany jest z gry.
Dodatkowe Doświadczenie
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 9.Burza Śnieżna
Nad miastem przetacza
się jedna z wielu śnieżnych burz, których mogliście doświadczyć wiele w
ostatnich dniach….penetrowanie Felstadt jest dzięki temu jeszcze bardziej
niebezpieczne niż dotychczas….
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 6.
Każdy z graczy otrzymuje 3 znaczniki kosztowności. Znaczniki rozstawiane są
naprzemiennie. Pierwszy znacznik może zostać wystawiony 9’’ od strefy
rozstawienia gracza dwa kolejne 12’’. Należy zachować odległość 6’’ od
innego znacznika.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Encounters
Model podnoszący znacznik kosztowności musi wykonać rzut 1k20:
1-12 Nic się nie stało
13-20 Potwór!
Wykonaj rzut na tabeli Frostgrave
Encounters.
Aby określić z której bocznej krawędzi wyjdą monstra rzuć 1k20.
1-10 do 6’’ Lewa
11-20 do 6’’ Prawa
Zasady Specjalne
Na środku rozmieść stołu rozmieść dwa znaczniki lodowego wiru o promieniu
3’’. Wiry poruszają się w fazie Encounters w losowym kierunku 1k12 na odległość
1k20’’. Nie mogą wypaść za stół. Każdy model przykryty wzornikiem wiru otrzymuje
trafienie Shooting +15 ze względu na lodowe odłamki mogące obedrzeć żywą istotę
ze skóry. Ze względu na szalejącą burzę wszystkie trafienia magicznymi
pociskami lub zwykłą bronią taką jak kusze czy łuki otrzymują karę Shooting -4.
Dodatkowe Doświadczenie
+50 XP za przeżycie Magiem lub
uczniem spotkania z lodowym wirem. Premia jednorazowa.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Scenariusz numer 10.Polowania na Giganta
Zwiadowcy donieśli o
leżu tej krwiożerczej istoty znajdującej się w pobliżu waszego obozowiska. Za
głowę monstrum można wynegocjować całkiem sporą sumkę…cóż grimuarów tam nie
znajdziesz ale za coś trzeba opłacić żołdaków…
Rozstawienie znaczników kosztowności.
Liczba znaczników 3.
Każdy z graczy otrzymuje po 1 znaczniki kosztowności. Znaczniki rozstawiane
są naprzemiennie. Znacznik może zostać wystawiony 9’’ od strefy rozstawienia. Należy
zachować odległość 6’’ od innego znacznika. Trzeci znacznik należy rozmieścić
na środku stołu.
Rozstawienie Drużyn
Standardowe rozstawienie – 6’’ od krawędzi. Stół 48 x 48.
Po rozstawieniu znaczników kosztowności należy wykonać rzut na wybór strony
a następnie rzut na inicjatywę.
Zasady Specjalne
Na środku stołu w 2’’ od znacznika kosztowności postaw model Frost Giganta.
Model zaatakuje najbliższy wrogi model. Priorytetem zawsze dla niego będą Mag i
uczeń. Jeśli stanie się obiektem ataków dystansowych a nie będzie widział
przeciwnika będzie starał się zawsze zasłonić przed ostrzałem. Po walce zawsze
powróci do znacznika kosztowności chyba że w jego LOS znajdują się kolejne
wrogie modele.
Trofeum po zabitym Frost Gigancie może zostać wyniesione jako trofeum warte 50gp. Ruch z trofeum podlega normalnym
zasadom wynoszenia znaczników kosztowności.
Dodatkowe Doświadczenie
+100 XP za zabicie giganta.
Warunki Zwycięstwa
Standardowe warunki zwycięstwa.
Gra kończy się jeśli wszystkie znaczniki kosztowności zostaną wyniesione za
stół lub gdy przeciwnik nie ma już na stole żadnych modeli.
Świetna sprawa, dziękuję! Będzie jak znalazł na powrót do Frostgrave'a :)
OdpowiedzUsuńBędzie co popróbować, dzięki!
OdpowiedzUsuńDzięki Panowie:).Dajcie znać jak wrażenia z potyczek. Ja powoli będę rozszerzał listę scenariuszy. Jak dorobię się terenów potrzebnych do stworzenia modularnych podziemi zamierzam stworzyć około 10 misji stricte w katakumbach i kanałach Felstadt:) Zarys mechaniki już jest teraz....modelarstwo;)
OdpowiedzUsuńNiesamowita robota. Zapewne skorzystam również ja.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe scenariusze. Świetne przygotowanie do kampanii. Posta sobie zapisuję :-)
OdpowiedzUsuń