poniedziałek, 16 stycznia 2017

Frostgrave: Random Missions



Witajcie ponownie, poniżej pierwsze 3 z 10 losowych misji do systemu Frostgrave. Jest to dopiero draft i wymaga pewnie lekkiego dopracowania ale wszystko wyjdzie w praktyce.

Zasady Scenariuszy:

Trafienia krytyczne (NIE) zadają podwójnych obrażeń.
Drużyna, która pozostaje na koniec gry sama na polu bitwy automatycznie zabiera pozostałe znaczniki kosztowności.
Drużyna, która pozostaje na koniec gry sama lecz z Random Encounters musi wg. zasad wynosić znaczniki. Jeżeli RE nie mają wpływu na grę zakończ grę pozostałe znaczniki kosztowności zbierane są automatycznie.

1.       Losowanie każdego scenariusza następuje w sposób losowy rzut k20.
2.       Zasada Random Encounters. Po podniesieniu znacznika kosztowności należy wykonać rzut k20, chyba że zasada scenariusza mówi inaczej.

1-6         Nic się nie dzieje.
7-20       Potwór! Wykonaj pojedynczy rzut na tabeli Random Encounters.
               Przerzuć wynik jeśli nie ma odpowiednich modeli.     Damn:P

Rozmieść model(e) w odległości K20 Cali używając kości K12 jako kierunkowej, traktując jako początkowy punkt odniesienia znacznik kosztowności. Model nie może zostać postawiony w zwarciu modelami graczy.



Scenariusz numer 1.
Krew na śniegu

Ulice jak i zaułki starożytnego miasta magów skrywają wiele tajemnic. Większość z nich jednak nie powinna ponownie ujrzeć światła dziennego a jedynie pozostać na wieki pod grubą warstwą lodu i śniegu….
Głód wiedzy czy też potęgi  na tyle silny iż nie bacząc na niebezpieczeństwa zaczęliście mozolną pracę nad eksploracją nekropolii. Tworzenie mapy jak i znalezienie miejsca na tymczasową siedzibę zajmuje mnóstwo czasu. Ulica po ulicy, budynek po budynku nie znajdujecie nic oprócz śladów minionej chwały starożytnego miasta. Po pewnym czasie przeczucie mówi wam iż nie jesteście w tym lodowym grobowcu sami….


Rozstawienie znaczników kosztowności.

Liczba znaczników 6.
Rozstaw 1 znacznik w centralnym punkcie stołu. Dwa następne równolegle do pierwszego w równej odległości od lewej jak i prawej krawędzi stołu. Wykonaj rzut k12 kością kierunkową oraz przemieść znacznik o 2k6’’. Znacznik nie  może zostać umieszczony na piętrze . Znacznik może być rozstawiony w budynku. Jeżeli nie możesz postawić znacznika ze względu na specyfikę terenu dostaw go po prostu do niego.
               
Rozstawienie Drużyn

Standardowe rozstawienie.


Warunki Zwycięstwa

Standardowe warunki zwycięstwa.
               




Scenariusz numer 2.
Polowanie

Czas leczenia ran oraz palenia szczątków zabitych po kolejnej wyprawie nadszedł bardzo prędko. Równie szybko doszliście do konkluzji iż zamarznięta ziemia nie przyjmie żadnego z waszych kompanów….a gdyby nawet przyjęła to szansa iż powróci on z zaświatów aby żerować na swych niedoszłych kompanach jest zbyt wielka….
Miasto na pozór umarłe zdaje się tętnić nie- życiem. Nocami gdy siedzicie w blasku ognia racząc się rozgrzewającymi trunkami słyszycie zawodzenia dzikich bestii szukających pożywiania jak i obserwujecie przemykające nienaturalne cienie na tle starożytnych murów. Raz po raz mrok zaułków rozjaśnia czerwień ślepi istot łaknących ciepłej krwi.
Strach wypędzony z serc powoli powraca na myśl z jaką to abominacją jutro będziecie musieli stoczyć bój.

Rozstawienie znaczników kosztowności.

Liczba znaczników 6 .
Rozstaw 1 znacznik w centralnym punkcie stołu w 6’’ losowo od znacznika rozstaw model Frost Gianta, który będzie pilnował kosztowności. Na potrzeby scenariusza model dodatkowo posiada zasadę GUARDIAN. Dwa następne równolegle do pierwszego w równej odległości od lewej jak i prawej krawędzi stołu. Wykonaj rzut k12 kością kierunkową oraz przemieść znacznik o 2k6’’. Znacznik nie  może zostać umieszczony na piętrze . Znacznik może być rozstawiony w budynku. Jeżeli nie możesz postawić znacznika ze względu na specyfikę terenu dostaw go po prostu do niego.
               
Rozstawienie Drużyn

Standardowe rozstawienie.


Warunki Zwycięstwa

Standardowe warunki zwycięstwa.
Gracz po zabiciu FROST GIANT’a może zabrać jego głowę jako trofeum warte 30 GK. Model z trofeum porusza się tak samo jak by niósł znacznik kosztowności.




Scenariusz numer 3.
Całun iluzji

Dzięki zapiskom z ksiąg pozyskanych wiele lat temu oraz mozolnej eksploracji miasta okupionej ofiarami  natrafiacie na ślad pracowni jednego z najwybitniejszych Magów swojej epoki. Niebezpieczna to będzie wyprawa gdyż możecie spodziewać się wszelakich magicznych pułapek, jakimi zabezpieczył swe skarby ów czarodziej. Imię jego wymazane zostało z kart historii czy też to przez zawistnych konfratrów czy też za czyny, których miał ów Magister się dopuścić. Jaka jest prawda tego już chyba nie zdołacie dowieść lecz pewne jest jedno, grimuary ,które możecie pozyskać są z pewnością bezcenne!

Rozstawienie znaczników kosztowności.

Liczba znaczników 8 .
Rozstaw 8 znaczników w centralnych punktach budynków. Znaczniki mogą być rozstawione na piętrach. Jeden znacznik może być rozstawiony tylko na jednym piętrze.
Teraz po kolei rzuć za każdy znacznik. Wynik 1-8 oznacza iż znacznika pilnować będzie Wraith lub Spectre. Umieść model Wraitha lub Spectre (w zależności od dostępności) w 6’’ od znacznika kosztowności. Model otrzymuje zasadę GUARDIAN.
Czarnoksiężnik zabezpieczył swe skarby nakładając na nie różnorakie zaklęcia. Po podniesieniu każdego znacznika rzuć kością.

1-10       Złoto głupców, to tylko iluzja  (znacznik znika)
11-18     Ależ to ciężkie!  (normalna wartość znacznika kosztowności) Możesz go normalnie wynieść.
19- 20    Moje, wszystko Moje! (Model musi wykonać test Will na ST 20 tak jak w przypadku czaru Mind Control. Jeśli nie uda ci się zdać testu, tracisz kontrolę nad modelem, który będzie starał się wynieść znacznik kosztowności za stół poruszając się do najbliższej krawędzi stołu. Jeśli nie uda ci się przezwyciężyć zaklęcia lub go zdjąć i model dotrze opuści stół, tracisz bezpowrotnie model. Wykreśl go z rozpiski tak jak w przypadku zabitego modelu.

Rozstawienie Drużyn

Standardowe rozstawienie.


Warunki Zwycięstwa

Standardowe warunki zwycięstwa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz